Loro Piana je italská luxusní módní značka, která se specializuje se na výrobu oblečení z kvalitních látek a jemných přírodních materiálů, zejména z kašmíru a vlny Merino. Značka je známá svou péčí o detaily a vynikajícím řemeslnýmm zpracováním.
Rodina Loro Piana pochází z italského Trivera a už na počátku 19. století obchodovala s vlnou. V druhé polovině 19. století pak přesunula svou činnost do Valsesie a založila přádelnu vlny Fratelli Lora e Compagnia, po níž počátkem 20. století následovala přádelna Zignone & C. v Quaroně.
Počátky firmy Loro Piana
Společnost Loro Piana & C. založil inženýr Pietro Loro Piana v roce 1924 v italské Quaroně. Franco Loro Piana, vnuk Pietra, začal po převzetí vedení společnosti v 60. letech vyvážet vysoce kvalitní vlněné látky do Evropy, Ameriky a Japonska.
V 70. letech 20. století řídili společnost Francovi synové Sergio a Pier Luigi Loro Piana. Oba vyvíjeli vysoce kvalitní textilie z hedvábí, kašmíru a extra jemné vlny Merino. Výzkum Sergia a Piera zrodil tzv. tasmánskou látku.
Tasmanian® - Tasmánská látka
Společnost Loro Piana vyvinula Tasmánskou vlněnou látku jako odpověď na potřebu člověka, který žije a pracuje v klimaticky náročném prostředí. Úspěch Tasmánské látky je dán především kvalitou vlny, jde o nejlepší Merino vlnu na trhu, a pak zkušenostmi s tkaním.
Loro Piana má Tasmanian® registrovanou jako svou výhradní ochrannou známku. Tasmánská vlna vážící pouhých osm uncí na yard je vyrobena z merino vlny Super 100’S.
Látka je tkaná ve více vrstvách a má vynikající vlastnosti. Je ultra jemná, hydroskopická, pružná, nemačká se a snadno se čistí. Přestože je velmi lehká, skvěle chrání před zimou, deštěm i větrem.
Loro Piana vyrábí tuto látku ve dvou verzích: Tasmanian® a Winter Tasmanian®. Zímní verze je o něco těžší než klasická Tasmanian®.
První kolekce ready to wear oblečení
Až v 80. letech začali Sergio a Pier Luigi Loro Piana diverzifikovat podnikání, představili svou první kolekci ready to wear oblečení a vytvořili divizi luxusního zboží. V roce 2006 pak byla přidána divize interiérového designu.
Tři divize společnosti Loro Piana
- Textilní divize vyrábí vysoce kvalitní textilie z kašmíru, vikuně, lnu a merino vlny.
- Divize módního luxusního zboží vyrábí pánské, dámské oblečení, boty a doplňky.
- Interiérová divize vyrábí interiérové produkty.
Tichý luxus
Značka Loro Piana spolupracuje s předními světovými farmami a dodavateli přírodních materiálů. Snaží se tak zajistit vysokou kvalitu svých produktů a jejich šetrnost k životnímu prostředí. Je také aktivní ve snaze podporovat udržitelnou módu a péči o životní prostředí.
Od představení první ready to wear kolekce až dosud patří značka mezi hlavní představitele takzvaného tichého luxusu, z anglického quiet luxury.Její produkty jsou ceněny pro eleganci, trvanlivost a luxusní provedení.
Značka Loro Piana byla založena Pietrem Loro Pianou a zčásti (10 %) je stále vlastněna rodinou. Loro Piana je příjmení, jméno rodiny, která stojí za stejnojmennou značkou luxusního oblečení a látek.
Rodina Loro Piana je italská a má dlouhou tradici ve výrobě a obchodování s přírodními materiály, zejména kašmírem a vlnou té nejvyšší kvality.
Další klíčoví výrobci luxusního zboží z kašmíru
Ve zprávě Fashion Luxury Cashmere Clothing Market Report jsou vedle značky Loro Piana jako další klíčoví hráči uvedeni:
- Brunello Cucinelli - italská značka spadající do kategorie quiet luxury,
- Ermenegildo Zegna - italská značka nabízí luxusní pánské oděvy z kašmíru,
- Malo - italská značka nabízející luxusní oblečení z kašmíru,
- Alyki,
- Sofia Cashmere - americká značka,
- O Gobi,
- GOY Cashmere Holding,
- Hengyuanxiang, Snow Lotus, Zhenbei Cashmere
Prodej většinového podílu LVHM Group
V roce 2013 prodal Pier Luigi Loro Piana společně se svým starším bratrem Sergiem 80% podíl ve společnosti Loro Piana fashion company francouzskému multimilionáři Bernardu Arnaultovi a jeho LVMH za 2.6 miliardy dolarů. Sergio Loro Piana ve stejném roce zemřel. V roce 2017 LVMH získala další 5% podíl ve společnosti.
Bernarda Arnaulta určitě víc než životní prostředí zajímají peníze. Snad u značky Loro Piana přesto zůstane hlavní akcent na ekologickou výrobu, vysokou kvalitu a dobré pracovní podmínky.
Pier Luigi Loro Piana tedy stále vlastní 15% podíl ve firmě, kterou jeho rodina po desetiletí budovala. V prosinci 2013 LVMH oznámila, že předsedou představenstva Loro Piana se stane Antoine Arnault.
Antoine Arnault je syn Bernardu Arnaultovi a vedle pozice předsedy představenstva značky Loro Piana zastává funkci generálního ředitele Berluti a vedoucího komunikace a image ve společnosti LVMH.
V listopadu 2021 byl generálním ředitelem značkyl jmenován zkušený manažer Damien Bertrand, který před tím zastával pozici Managing Directora v Christian Dior Couture.
Butiky značky Loro Piana
Loro Piana má butiky v Miláně, Římě, Madridu i v Pařížské ulici v Praze. Od července 2022 Loro Piana distribuuje své produkty v Evropě, Severní Americe, na Středním východě, v Číně, Jižní Koreji a Japonsku. Má celkem 136, které jsou přímo provozovány.
Podnikatelská činnost
Všechny tři divize společnosti Loro Piana jsou vertikálně integrované a zvládají všechny fáze výroby, od sklizně přírodních vláken až po dodání hotového produktu do obchodů. Od roku 2022 má Loro Piana své sídlo v Cortile della Seta v milánské čtvrti Brera.
V roce 2019 společnost dosáhla prodejů v hodnotě 1 miliardy eur. V roce 2012 měla obrat 700 milionů EUR a čistý příjem představoval 20 % tržeb.