Vestiaire Collective, globální second hand s luxusním zbožím

Vestiaire Collective je úspěšný francouzský start-up, který rozjela skupina šesti Francouzů v Paříži v roce 2009. Nejspíš začínali v nějaké omšelé garáži na předměstí Paříže, jak se na poctivý start-up sluší.

V červenci 2020 platformu Vestiaire Collective používalo devět milionů uživatelů, kteří tam aktivně prodávali a nakupovali současnou značkovou i vintage módu.

V únoru 2023 už to bylo 23 milionů registrovaných kupujících a prodávajícíh. Registrovat se můžete klasicky nebo svým účtem na Googlu, případně na Facebooku.

vestiaire-collective-registrace

Registrovat se na Vestiaire Collective můžete svým účtem na Googlu nebo Facebooku. Zdroj: Vestiaire Collective

Udržitelnou módu můžete nakupovat na webu a v mobilní aplikaci. Nakupování na Vestiaire Collective je určitě bezpečné. Zboží někdy odesílá Vestiaire Collective, někdy přímo prodávající, pokud byl na základě předchozích prodejů vyhodnocen, jako dostatečně spolehlivý.

Nakupovat a prodávat můžete na některé z dostupných jazykových verzí: v Angličtině, Němčině, Francouzštině, Španělštině nebo Italštině. Další jazyky budou rychle přibývat, uvidíme, jak rychle a jestli mezi nimi bude i ten Český.

Takto to na Vestiaire Collective vypadá, když hledáte boty. Zadala jsem tenisky a baleríny. Prodávající jsou buď bez příznaku, Trusted Sellers nebo Expert Sellers. Zdroj: Vestiaire Collective

Prémiové služby pro prémiové členy Vestiaire Collective

Za premium členství se platí. Mezi výhody, které z něj plynou, patří

  • možnost vidět položky vámi zvolených značek a kategorií dříve než jdou do prodeje,
  • automatická rezervace zboží v košíku na 30 minut, u ne-premium člena si zboží, které má v košíku, může kdykoliv koupit někdo jiný a vy máte prostě smůlu, ale z naší zkušenosti se to moc nestává,
  • poštovné zdarma u 12 objednávek ročně, je jedno kolik jednotlivé objednávky obsahují položek,
  • rychlejší vyřízení všeho ohledně vámi prodávaných položek.

V červenci 2020 byla cena premium členství

  • na 1 měsíc - 9€
  • na 3 měsíce - 25€ (8,33€ měsíčně)
  • na 6 měsíců - 47€ (8€ měsíčně)
  • na 12 měsíců - 84€ (7€ měsíčně)

Více informací o premium členství na Vestiaire Collective najdete na této stránce.

V říjnu roku 2019 otevřela platforma na nákup a prodej módy Vestiaire Collective svůj první butik v obchodním domě Selfridges, který najdete v Oxford Street v Londýně.

Obchod, butik platformy Vestiaire Collective v obchodním domě Selfridges v Londýně.

Obchod, butik platformy Vestiaire Collective v obchodním domě Selfridges v Londýně, najdete tu značkové luxusní zboží z druhé ruky. Zdroj: Selfridges

Ověřování velikostí u bot a oblečení na Vestiaire Collective

Při nakupování doporučujeme ověřovat velikost, jak u bot, tak u oblečení. Vestiaire Collective je globální platforma a zboží tu prodávají lidé ze všech koutů světa. Jsou tu Francouzi, Italové, Britové, Američané, Izraelci, Číňané, Kuwaiťané a tak dále.

Velikosti, jejich číslování se liší a při vší snaze může dojít k chybě. Nám se to stalo s modrými balerýnami Torry Burch, které přišly o dvě čísla větší, než bylo na webu uvedeno. Zboží v takovém případě můžete poslat na náklady Vestiaire Collective zpět.

Vestiaire Collective je francouzská platforma, kde můžete prodávat i nakupovat pre-owned značkovou módu.

Vestiaire Collective je francouzská platforma, kde můžete prodávat i nakupovat pre-owned značkovou módu. Zdroj: Vestiaire Collective

U drahých položek, jako jsou hodinky Rolex, drahé šperky a kabelky typu Birkin Bag od Hermes, ověřuje pravost expert, který dané oblasti rozumí a potvrdí pravost a adekvátnost ceny. Více o ověřování kvality na Vestiaire Collective si můžete přečíst na této stránce.

Jak prodávat kousky z vlastního šatníku na Vestiaire Collective

Je to podobné jako na Vinted. Pokud chcete prodat nějaké značkové zboží ze svého šatníku, stačí se zaregistrovat, vložit zboží a sledovat, jaký je o něj zájem. Pokud povolíte notifikace, uvidíte, kdo si ho přidává do oblíbených položek.

Budou vám chodit cenové nabídky. Ale nebojte, ke zboží zadáváte určité cenové rozpětí nebo, že o ceně nesmlouváte. Kupující vám pak nižší cenu nabízet nemůže.

Rady, jak své zboží prodávat rychle a za dobrou cenu

Samozřejmě jsou to kvalitní fotky a popis produktů, rozumná cena, sezónnost, rychlé odpovídání na dotazy a podobně. Praktická doporučení, 10 užitečných tipů, jak s úspěchem prodávat na Vestiaire Collective najdete na této stránce.

Pravidla se mohou měnit v souladu s potřebami velkých investorů

Kvalita webu i aplikace se postupně zlepšuje. Všímáme si jí od roku 2015, kdy už tam byl slušný výběr zboží a za dobrou cenu. Problém bylo filtrovaní zboží.

Najít přesně to, co chcete v té záplavě věcí, když špatně funguje kategorizace a filtrování, je strašné. Za poslední tři roky se platforma v tomto ohledu dost zlepšila, ale stále je na čem pracovat.

Kvalita poskytovaných služeb se stále zlepšuje, protože investoři se projektu Vestiaire Collective jen hrnou. Je tu velký výběr velmi kvalitních a žádaných značek a produktů, lidi tu chtějí nakupovat, takže Vestiaire Collective nemá problém se sháněním investorů. Snad se s příchodem velkým peněz s Vestiaire collective nestane nic, co by milovníky vintage a značkové módy ranilo.

Vestiaire Collective, francouzský second hand s luxusním zbožím

Vestiaire Collective je francouzský online second hand s globálním dosahem, najdete tu značkové luxusní zboží. Zdroj: Vestiaire Collective

V červenci 2020 používalo platformu Vestiaire Collective 9 milionů uživatelů, kteří aktivně prodávají a nakupují zboží. Trusted Sellers jsou ověření prodejci, kteří už bez problémů prodali a odeslali větší množství zboží. Najdete tu i množství těch, kteří zboží přeprodávají.

Vestiaire Collective se bude měnit dál. Během krize způsobené opatřeními proti Covidu-19 dostali finanční investici ve výši 59 milionů EUR. (Zdroj: TechCrunch.com)

Seznam firem, které do start-upu Vestiaire Collective investovali je velký: Korelya Capital, Fidelity International-managed funds, Vaultier7, Cuit Invest and existing investors Eurazeo (Eurazeo Growth and Idinvest Venture funds), Bpifrance, Vitruvian Partners, Condé Nast, Luxury Tech Fund.

Současným CEO Vestiaire Collective je němec Max Bittner. Eshop Vestiaire Collective