Móda na sítě. Kupujete módu, abyste se v ní vyfotili na Instagram?

1. 8. 2021 15:39, redakce

Ženy, muži, mikroinfluenceři i etablované hvězdy sociálních sítí si hot drop trendy kousky často kupují jen proto, aby se v nich vyfotili na Instagram nebo natočili video, kde je kombinují s něčím nadčasovým. Hned vzápětí zboží vrací tam, od kud přišlo.

Už v roce 2019 v průzkumu britské společnosti Barclaycard jeden z deseti jejích zákazníků přiznával, že nakupuje oblečení především kvůli fotkám na sociální sítě. Model koupím, obleču, vyfotím a vrátím podle průzkumu praktikovali hlavně lidé ve věku od 35 do 45 let.

Za poslední dva roky, během pandemie, se módní kousky ani nikam jinam než na sociální sítě nosit nedaly, ale to je věc jiná. Zákazníci vlastně ani jiný důvod, proč by měli módu nakupovat, mít nemohli. Sociální sítě, videohovory, videokonference a ilegální party, víc nic. Snad ty doby už minuly.

moda-na-site

Sleduj mě a lajkuj mě. Díky.

Apoň, že se díky Covidu dostaly do kurzu tepláky, které konzervativní Ladislav Špaček nenávidí.

Vratky oblečení pro slavnostní příležitosti

Mnoho lidí si nechce kupovat drahé oblečení ani na "offline" slavnosti a společenské události. Nemají peněz nazbyt a slavnostní úbor by jim pak roky visel ladem ve skříni. Proto je vracení jednou nošeného slavnostního oblečení též běžnou praxí.

Když jako módní influencerka začínáte a chcete slavit úspěchy, musíte dát na Instagramu každý den aspoň jednu novou fotku ve vyvedeném outfitu. To pak je nakupování a následné vracení zboží vcelku nutné. A v Česku je začínajícím fashion influencerem kde kdo, proto se to děje ve velké míře.

Móda na sociální sítě už ušitá

Jedná se o oblečení vyrobené kvůli tomu, abyste se v něm vyfotili, jednou dvakrát ho vzali na sebe a pak vyhodili nebo poslali za stejným účelem dál. Jde o to, udělat si fotku v trendy kousku pro sociální sítě. Hlavně na Instagram. Fotku proženete pár filtry a vůbec nevadí, že boty nejsou na chození a v oblečení, které máte na sobě se nedá vydržet ani hodinu.

Jsou značky, které se tomuto trendu vědomě i nevědomě přizpůsobují. Třeba fast fashion značky jako je Zara nebo populární Fashion Nova, každý týden přináší řadu nových kousků. Které se dají vzít á maximálně jednou dvakrát. Jsou totiž nenositelné, z materiálu, který škrábe, kouše a nedá se prát. Je to levné a líbivé, tak se v tom vyfotíte a pak to vyhodíte.

Naopak značka Rent the Runway umožňuje svým zákaznicím pronajmout si oblečení slavných módních návrhářů za zlomek jeho původní ceny. Tento typ byznysu má blízko k trendu slow fashion. Zakladatelka Rent the Runway Jennifer Hyman říká, že díky jejímu projektu nemají ženy takovou potřebu kupovat si stále nové oblečení:

„Každá žena má ve svém šatníku plno kousků, které měla na sobě možná jednou. Dvacet procent z toho, co generuje celosvětový módní průmysl ve výši 2,4 miliardy dolarů, je tak vyhazováno.“

Každému, co je jeho jest. Ale mějme na paměti, že dnes a denně nové trendy, módu na jedno použití a stále se zrychlující fast fashion pro stále větší množství lidí modrá planeta neunese.

Mohlo by vás zajímat